a oferi vs a santaja

evident, semnificatiile celor doua verbe sunt complet diferite. totusi in zilele noastre marea majoritate a oamenilor fac o confuzie intre ele. confunda a oferi cu a santaja fara sa constientizeze vreo secunda ceea ce fac..sau?!

semnificatiile celor doua verbe pentru mine:
a oferi = a darui fara a astepta absolut nimic inapoi. atunci cand zic nimic includ si simplul „multumesc”. a face ceva pentru sufletul de langa tine fara a astepta nimic inapoi. pur si simplu dai/faci.
a santaja = a oferi ceva asteptand ceva inapoi. „ai oferit” sufletului de langa tine avand un scop neverbalizat de la bun inceput de a obtine ceva. cand oferi ceva asteptand ceva inapoi pentru mine inseamna santaj.
de prea multe ori mi s-a intamplat sa mi se ofere ajutor ca apoi sa mi se ceara ceva inapoi, iar eu sa ma simt obligata sa fac lucruri impotriva vointei mele..si eu care credeam ca mi s-a oferit.
oare sunt singura care considera ca aceasta confuzie nu este in concordanta cu..iubirea care suntem noi de fapt?
si eu ce sa fac? sa inlatur din viata mea toti oamenii care ma „santajeaza”? as ramane aproape singura..nu ca asta ar fi o problema.
sau sa constientizez ca viata „este” si fara ei si ca sentimentul ca sunt obligata sa dau ceva inapoi este doar in mintea mea, o urmare a unor conceptii bine impregnate? Yes, my soul! that’s the answer.
poate ei sunt in viata mea ca sa ma invete pe mine sa ofer cu adevarat, asa cum zice sufletul. dupa ce am constientizat..treptat lucrurile se armonizeaza si ei dispar.
societatea ne constrange din copilarie (prin naivitatea noastra caracteristica unui suflet curat de copil) sa adaptam sistemul „iti dau, dar imi dai si tu” => ti-ai creat o asteptare, care daca nu decurge asa cum ti-ai planuit, o sa suferi. ar fi genial sa acceptam ca lucrurile sunt foarte simple. atunci cand oferi cu sufletul, inevitabil o sa primesti ce iti ofera viata inapoi. exact ce ai tu nevoie, nu ce crezi tu ca ai nevoie.
Lasă un răspuns

