bucuria sta in simplitatea vietii. o paine.

astazi am facut o paine. o paine. o paine. o paine. o paine. o paine. nu ma mai satur sa zic „o paaaaaineeee”! o paine! o paine! de 10 minute nu ma opresc din zis ca am facut o paine! sunt atat de bucuroasa ca imi vine sa urlu in gura mare ca am facut o paine! si stau iar pe pernuta in fata cuptorului fascinata de cum creste painea. am facut o paine! o paine. am tot citit si auzit ca bucuria vietii sta in lucrurile simple. din nou simt asta. o paine.
am amestecat ingredientele, am inceput cu apa, ca doar ea sta la baza vietii, sare, ulei, zahar, lapte praf, faina alba de grau, faina integrala de grau, faina integrala de secara si drojdie, amestecate exact in ordinea enumerarii lor. si am framantat, am framantat, am framantat, am simtit in marea majoritate a muschilor corpului meu cum am framantat si am framantat. am lasat ingredientele sa actioneze, sa isi faca si ele treaba, dupa care iar am framantat si am framantat, l-am mai lasat sa isi faca treaba. am modelat aluatul cu manutele mele pana am ajuns impreuna la forma dorita caci el mi-a vorbit pe tot parcursul procesului. am incalzit cuptorul la temperatura potrivita pentru minunatia de paine ce avea sa se coaca in el. am bagat painea la cuptor si am inceput sa strig: o paineeeee! cum poate sa iti aduca atata bucurie o paine, m-am intrebat. as zice ca e dincolo de ratiune ceea ce se intampla asa ca nici nu mai incerc sa inteleg si ma bucur de cum creste painea mea. o paine.
ne-am indepartat atat de mult de la esenta vietii incat nu mai stim si nu ne mai intereseaza sa ne procuram singuri mancare de calitate, mancare adevarata. exceptie facand cei care fac parte din trendul eco/bio care 90% nu este altceva decat o noua strategie de marketing care ii face pe oameni sa cheltuie mai mult crezand ca asta e solutia. o falsa impresie de preocupare pentru viata as zice eu. la fel cum este si noul trend al spiritualitatii. s-a ajuns la o spiritualitate falsa care acopera adevarata spiritualitate. oamenii isi ocupa timpul cu nenumarate feluri de workshopuri, traininguri, cursuri, carti, grupuri, discutii, care mai de care considera ca stie mai multe si este mai spiritual. complet fals. stiu asta pentru ca si eu am fost acolo.
lucruri simple ale vietii cum este sa iti faci o paine autoreleva mult mai multe lucruri despre tine, iti arata lucruri care stau deasupra rationalului, deasupra mintii care inca imi dicteaza si mie viata asa cum se intampla cu 99,9% din oameni.
sa stim si sa avem atata daruire si dragoste fata de noi incat sa ne facem singuri ceva atat de simplu si banal ca o paine iti poate arata multe lucruri despre viata. sa ne oferim noi noua aceste momente de dragoste, atentie, caldura, bucurie. dar din pacate altele ne sunt preocuparile in zilele noastre, alte lucruri goale si mult prea putin importante pentru viata, pentru sufletul nostru. cum sa facem mai multi bani ca sa ne cumparam cea mai scumpa paine..care de multe ori nici nu e cea mai buna, pentru ca noi nu avem timp sa ne facem painea, suntem ocupati sa facem mai multi bani. e un cerc vicios din care putini scapa pentru ca putini il constientizeaza.

o paine, cea mai buna paine pentru mine. painea cu unt si gem nu a fost niciodata mai buna decat acum cu painea facuta de mine.

4 gânduri despre &8222;bucuria sta in simplitatea vietii. o paine.&8221;

  1. Alina, e poate cel mai frumos post al tau! Am ras si imi venea sa joc de bucurie citind. Sunt lucruri atat de frumoase si atat de simple. L-am citit in gura mare, sa auda si altii 🙂
    Ador toate experientele tale atat de autentice – de pe pernuta din fata cuptorului tau!

    Apreciat de 1 persoană

  2. ”Nu este important sa cunoastem totul la noi insine; fiinta umana nu a fost facuta doar ca sa caute intelepciunea, ci si ca sa are pamantul, sa-si semene graul, sa faca paine.” Pg 149 din 11 minute…

    Apreciază

Lasă un răspuns

