Relația cu momentul prezent.

Este inutil să iți faci planuri de viitor sperând că astfel într-un viitor viața ta o să fie mai bună, dacă relația ta cu momentul prezent nu este bună. În viitor nu se va schimba nimic dacă nu schimbi relația ta cu momentul prezent, viitorul devine momentul prezent și tu ai aceeași relație cu el. Nimic din viitor nu o să te facă să te simți mai bine atâta timp cât tu nu ești mulțumit cu momentul prezent.

O sa dau un exemplu simplu prin care am trecut:
Îmi planificasem ca sâmbătă dimineață să ma duc într-o plimbare cu mașina, să simt aerul cum îmi mângâie fața, părul, gâtul, umerii, mâinile…prima oară pe anul acesta, de fapt prima oară de câțiva ani de când nu mi-am dedicat timp mie singură să mă bucur de o plimbare.
Este vineri seară și n-am chef de nimic, nu înțeleg de ce nu am chef de nimic, nu știu ce să fac. Mănânc, după care încep să citesc ceva, dar nimic nu pare să îmi îmbunătățească starea. Mă așez pe pat și încerc sa îmi liniștesc gândurile. Mă gândesc cu entuziasm că mâine dimineață urmează să merg la plimbare, mă gândesc la ce ora să merg, dacă să mănânc înainte sau nu, în ce direcție să merg, ce o să fac acolo, o să mănânc?! O să beau ceva?! O să văd ceva frumos?! cu ce o să mă îmbrac, așez diferite ținute în mintea mea, le analizez pe fiecare și îmi vine o idee genială cu ce să mă îmbrac. Mă entuziasmez și mai tare, dar în același timp sunt puțin tristă că asta o să se întâmple abia mâine și eu tot într-o stare proastă sunt. În secunda următoare îmi vine în minte gândul ca pot să fac asta și în seara asta dacă vreau și pot să o fac și mâine și pot să mă și îmbrac la fel! Am început să râd fericită! Ce bine că nu trebuie să aștept în starea asta proastă ziua de mâine ca să mă simt mai bine! Mă decid să ma duc la plimbare și în seara asta și mâine. Mă ridic și încep să mă îmbrac cu ce îmi propusesem. Nu era ce mă așteptam eu, nu arăta cum vedea imaginația mea așa că m-am hotărât să mă schimb și am găsit ceva cu care să mă simt foarte bine și sa îmi placa. Ce bine!
Am plecat la plimbare. Aveam o direcție, dar nu știam totuși dacă sunt pe drumul corect spre acea direcție. Am continuat drumul sperând că sunt unde trebuie. Mi-au trecut tot felul de gânduri prin minte dacă nu cumva era mai bine să fi mers la plimbare doar mâine. Am încercat să le las să își facă damblaua și să mă bucur de drum. Dacă tot m-am hotărât să fac asta, altceva nu mai conta. Când mi-am dat seama că sunt pe drumul pe care speram să ajung, după ce am făcut dreapta spre destinație mi-am dat seama că este alt drum la stânga care cred că mi-ar fi plăcut mai mult așa că am întors și m-am dus spre cealaltă direcție. M-am bucurat de drum. Am făcut un popas. Am întâlnit un brad. M-am bucurat tare mult de brad. Am scris despre el și mi-am continuat plimbarea înapoi spre casă.
Sâmbătă dimineață m-am bucurat altfel de mine.
Momentul viitor nu o să fie niciodată mai bun decât momentul prezent, dacă tu nu ești într-o relație de armonie cu momentul prezent. Când viitorul o sa devina momentul prezent tu tot într-o relație proastă cu el vei fi. Când viitorul devine prezent și dorința ți s-a îndeplinit poți să ai o falsă senzație că este mai bine, dar este ceva trecător. De fapt este doar înlăturarea temporara a dorinței, căci o să apară alta.
Visăm la un viitor mai bun ca să uităm de prezentul de care nu suntem mulțumiți, când tot ce avem este momentul acum şi de el să ne bucurăm.
Exemplul dat este unul foarte banal. Mulți visează sa câștige 1 000 000 euro. Când reușesc sa îi obțină simt ca sunt fericiți, de fapt doar au înlăturat dorința pentru moment.
Lasă un răspuns

