Judecata mea.

Când eram micuță mi s-a spus să am grija ce gândesc pentru că Dumnezeu aude tot. M-am rușinat puțin, chiar dacă la vârsta aceea nu aveam de ce, și mi-am spus că o să am grijă ce gândesc. În scurt timp am uitat de ceea ce mi s-a spus și nu am mai ținut cont de nimic.
Până de curând mintea mea a fost cea care mi-a condus viața. De vreun an de zile mă tot lovesc în diferite contexte de faptul că trebuie să trec dincolo de judecata mea și să trăiesc cu sufletul, că eu nu sunt mintea mea, nu sunt ceea ce gândesc. Am început să fiu atentă la ceea ce gândesc, să hotărăsc în oarecare măsură căror gânduri le dau putere și pe care să le dau uitării. Totuși lucrurile nu au mers așa de ușor precum aș fi crezut. Abia când am ales să se facă liniște în jurul meu și să ies din gălăgia altor oameni am reușit să mă aud pe mine și să fiu atentă la ceea ce gândesc, după care să nu ma mai las pradă unora dintre gândurile care mă secătuiau cel mai tare de puteri.
În primă fază am încercat să elimin gândurile pe care nu mi le doresc. Încercam să le tai de la rădăcina având o stare dezaprobatoare vis a vis de gândurile mele. Ceea ce nu îmi dădeam eu seama era că am căzut într-o altă capcană a minții în care mă judecam pentru gândurile pe care le aveam. Criticându-mă pentru gândurile pe care le aveam, de unele chiar fiindu-mi rușine.
Oricât încercam să opun rezistență gândurilor, nu reușeam. Nu înțelegeam de ce îmi tot vin gânduri pe care nu le doresc și de ce revin parcă mai puternice oricât mă luptam să le înlătur.
Știam că ar trebui să mă accept așa cum sunt, cu totul, acceptarea de sine care este iubire. Știam că nu am eu nici un drept să fiu nemulțumită de mine, căci sunt o creație divină a lui Dumnezeu, a divinității însăși, ca toții oamenii. Treptat în alte aspecte ale vieții acceptarea de sine era din ce în ce mai puternică, dar gândurile mele nu vroiam nici cum să le accept până devenise foarte frustrant. Nu înțelegeam cum să fac să nu mă judec pentru ceea ce gândesc. Nu înțelegeam de unde şi de ce îmi tot vin gânduri care nu mai sunt pe placul meu și cu atât mai tare mă luptam cu ele să le înlătur.
De curând mi s-a spus că pentru a trece dincolo de judecata mea e necesar să o accept așa cum este. Nemulțumirile sunt conflictele între sistemul de valori și credințe și că doar acestea doua sunt afectate, pe când eu rămân și sunt aceeași. La momentul respectiv cred că mi-a intrat pe o ureche și a ieșit pe cealaltă. Eu eram convinsă că mă accept, dar fără să îmi dau seama mă frustram pentru fiecare gând cu care nu eram de acord. Dar cine nu era de acord cu cine? Sau ce din mine nu era de acord cu ce?
Ieri am revenit la ce mi s-a spus „pentru a trece dincolo de judecata mea e necesar să o accept așa cum este”, iar cât despre sistemul de valori și credințe am început de ceva timp să tot dau jos straturi din ele pentru a putea deschide ochii la adevărata minune a vieții, fără nici o constrângere şi să îmi pun mereu întrebarea „oare nu se poate și altfel?”
Abia ieri am înțeles că nu am de ce să fiu frustrată pentru gândurile care îmi vin și că în frustrarea mea mă luptam cu ele, dar așa nu o să dispară. Am înțeles că nu am de ce să mă critic pentru sistemul meu de valori care mi-a ghidat felul de a gândi toată viața, asta este ceea ce a fost și doar acceptându-mă complet, tot ce nu vine direct din sufletul meu se va dizolva în iubire sau pur și simplu vor trece pe lângă mine fără să mă afecteze. A fost cel mai eliberator sentiment. Eram propriul meu tiran.
Am hotărât ca gândurile mele să fie curate și să vină din suflet, să dau putere doar celor care sunt pline de iubire, iar pe cele pentru care mă judecam să le îmbrățișez cu iubire căci sunt eu de altă dată.
Şi se făcu’ pace din acest punct de vedere.
Lasă un răspuns

