Viața prin ochi de adult

Astăzi îmi spunea cineva că și-ar dori să se mai poată bucura de viață ca un copil, să vadă lumea prin ochii unui copil. În primă fază m-am gândit…pai cine te oprește să faci asta? Doar tu pe tine te oprești. Câteva ore mai târziu mi-a revenit gândul cu viața văzută prin ochii unui copil și atunci am înțeles…evident că nu putem să revenim la starea de copil, dar avem ceva și mai frumos. Când eram copii totul era nou, totul era minunat, atunci descopeream viața și ne minunam de ea. Odată ce am aflat cum stau lucrurile și am conceptualizat tot ce ne înconjoară nu am mai văzut minunea, am început să trăim într-o lume moartă a conceptelor.

Un copil se uită la un copac și vede viața, se bucură de copac, dar nu știe ce este. Vede minunea…până când oamenii mari îl învață că acela este un „copac”. Tu ca adult, te uiți la un copac și știi că este un copac. Cuvântul copac este un concept, este o realitate moartă când de fapt acel copac este viața în sine. El niciodată nu este la fel, este în continuă schimbare, dar tu nu mai vezi asta, tu nu mai vezi minunea pentru că l-ai conceptualizat în „copac”, atât, un cuvânt mort.

Noi, ca adulți…avem posibilitatea să redescoperim minunea pe care o numim copac, doar că acum conștientizăm viața. Acum putem să trecem dincolo de concept și să vedem minunea. Acum conștientizăm manifestarea vieții din noi și din tot ce ne înconjoară. Suntem martori ai vieții care se redescoperă pe ea însăși prin conștientizarea noastră.

Nu este minunat? Omul este singura ființă care are darul de a conștientiza manifestarea vieții. Toate celelalte ființe știu doar că există, dar nu conștientizează ce sunt. Atunci când te uiți la o floare viața se redescoperă pe ea însăși prin admirația ta, viața nu poate conștientiza floarea dacă tu nu o vezi.

Este superb! Da-i voie vieții sa te surprindă cu frumusețea ei.

 

Lasă un răspuns

